Salgsbetingelser

Salgsbetingelsene oppdateres fortløpende og er sist oppdatert 30/7-18.

Kjøp

Ditt kjøp er bindende når det er registrert hos oss. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere punktet om angrerett. Dersom produktet er utsolgt forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av kjøpet. I tilfellet utsolgt produkt vil du få melding om dette sammen med informasjon om hva vi eventuelt kan tilby i stedet.

Dersom det har forekommet trykkfeil av vesentlig størrelse i annonser, nettbutikken og/eller andre steder, kan DGshop.no ensidig heve kjøpet. Vesentlig størrelse defineres som større enn 20% av normal utsalgspris.

Pris og betaling

Alle priser er angitt i norske kroner (NOK) og inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vises før fullføring av kjøpet og inkluderer alle kostnader, som kostnader til porto, emballasje m.m.

Prisene justeres ved jevne mellomrom og vi tar forbehold om prisendringer frem til gjennomføringen av hvert enkelt kjøp. Justerte priser kan skje som følge av f. eks. endrede priser fra leverandører eller valutaendringer.

Kjøpesummen kan gjøres opp med følgende betalingsalternativer etter ønske:

Bambora Checkout

Velg mellom VISA, Mastercard, Vipps, faktura eller delbetaling gjennom Bambora Checkout-tjenesten. Betalingen vil bli belastet samme dag kjøpet blir gjort.

Betal ved henting

Dersom ordren skal hentes, kan du velge å betale ved henting. Vi tilbyr kortbetaling med iZettle kortterminal.

Levering og henting

Alle generelle leveringstider som er oppgitt på DGshop.no må anses som veiledende. Leveringstiden er oppgitt i antall virkedager. Leveringstid og fraktkostnader varierer avhengig av leveringsmåte og størrelse og vekt på produktene. Du kan til enhver tid se gjeldende leveringsmåter i siste steg i kjøpsprosessen.

Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post eller Facebook, å gi deg informasjon om når din ordre kan leveres. I tilfelle en vare må bestilles fra leverandør vil leveringstiden være noe lengre. Bestillingsvarer er som hovedregel oppgitt på produktsiden.

Forsendelse

Leveringsalternativer ved forsendelse er pt. Bring Pakke i Postkassen for forsendelser opptil 2 kg og Posten Norgespakke for forsendelser over 2 kg. Veiledende leveringstid for disse forsendelsene er 2-5 dager, eller annen oppgitt tid i kjøpsprosessen. I perioder vil vi også tilby en billigere Pakke i Postkassen-pris mot en lengre veiledende leveringstid, f. eks. 5-10 dager. Grunnen til dette er for å kunne utsette pakking og sending ved ferieavvikling, sykdom eller andre uforutsette hendelser.

Hente på lager

Dersom du vil hente ordren din på vårt lager i Tønsberg, kan du velge dette leveringsalternativet. Lageret har ikke faste åpningstider, og du må dermed selv sørge for å avtale hentetiden med oss. Ta kontakt på Facebook eller kundeservice@dgshop.no for å avtale hentetid enten før eller etter du gjennomfører kjøpet. Dersom ingen hentetid er avtalt innen 14 dager etter gjennomført kjøp vil ordren bli kansellert og refundert dersom du har betalt. Vi vil normalt prøve å nå deg før vi kansellerer ordren.

Lageret ligger ved den nye legevakten i Kjelleparken. Adressen er Kjellengveien 2D, 3125 Tønsberg. Merk at det er parkeringsavgift dersom du velger å kjøre inn på området.

Ukesgolf i Tønsberg

Hver tirsdag gjennom sesongen arrangeres det tirsdagsgolf på banen til Tønsberg Frisbeegolfklubb. Normalt vil ordre med dette leveringsalternativet bli tatt med påfølgende tirsdagsgolf. Det garanteres ikke at dette skjer hver tirsdagsgolf, så send oss gjerne en melding på Facebook eller kundeservice@dgshop.no dersom du vil bekrefte om du kan få din ordre levert dit.

Transportskader og feil

Dersom det er skade på produktet eller feil i forsendelsen, meld fra til oss på Facebook eller kundeservice@dgshop.no så fort du oppdager det og senest innen 3 dager etter mottak av forsendelsen. Legg eventuelt ved bilde av skaden.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet. Angrefristen er 14 dager etter at du mottar leveransen. Angrefristskjema og informasjon om angrerettsloven er gitt med en lenke i ordrebekreftelsen ved bestilling. Ta kontakt med oss på Facebook eller kundeservice@dgshop.no om du ønsker å benytte angreretten.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være tilbakelevert i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du bruker eller undersøker produktet på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon, kan vi trekke fra et beløp tilsvarende den påførte verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales. Et eksempel på verdireduksjon er bruksmerker på produktet.

Alle produkter skal leveres tilbake innen rimelig tid ved bruk av angreretten. Du bærer kostnaden og har risikoen for transporten av varen tilbake til oss.

Vi er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Hvis du har valgt et dyrere fraktalternativ utover hva som er nødvendig for å frakte varen, vil kun det billigste fraktalternativet bli tilbakebetalt.

Tilbakebetaling skal finne sted innen 7 dager etter at vi har mottatt returen fra deg. Den vil skje gjennom den betalingsmetoden kunden brukte ved bestilling, om ikke annet er avtalt eller det finnes hinder for tilbakebetaling av brukt betalingsmetode.

Reklamasjon

Oppdages det en feil eller mangel på et produkt må kunden, senest innen 2 måneder etter at det ble oppdaget, gi oss melding om reklamasjon. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom du ønsker å reklamere på en vare ta kontakt med oss på Facebook eller kundeservice@dgshop.no.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med oss, betaler vi ikke disse utgiftene. Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon om det viser seg at varen ikke har noen mangel etter gjeldende forbrukerlovgivning.

Vi står for returfrakt for godkjente reklamasjoner dersom kvittering for betalt frakt blir sendt til oss.

Personvern

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som navn, adresse, e-post og telefonnummer. Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Vi henviser til personvernerklæringen som er lenket til nederst på våre sider for nærmere informasjon.

Kommunikasjon

Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan du melde deg på ved registrering av konto, under “Min konto” eller i en registreringsboks nederst på nettsiden. Vi vil regelmessig sende informasjon om arrangementer, kampanjer, nyheter og produkter på e-post. Nyhetsbrevet kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev, under “Min konto” eller ta kontakt med oss på Facebook eller kundeservice@dgshop.no.

Dersom din handel blir avbrutt, kan vi sende deg e-post med påminnelse om produktene du la i handlekurven.

Vi kan også sende ut ordre- og sendingsdokumenter, spørreundersøkelser og oppfølgnings-e-post relatert til gjennomførte kjøp.

Kontakt

DGshop.no drives av Discgolfshop AS, org. nr. 919 460 385 MVA. Dersom du har spørsmål, kontakt oss på Facebook, kundeservice@dgshop.no eller tlf. 951 33 671.

Postadresse

Discgolfshop AS, Kaptein Hoffs allé 15, 3112 Tønsberg

Lageradresse

DGshop.no, Kjellengveien 2D, 3125 Tønsberg